Om klinikken

Velkommen til klinikkens hjemmeside
Læge Hanne Elisabeth Lunau

KLINIKKEN HAR ÅBENT FOR TILGANG AF NYE PATIENTER, SOM ER MEGET VELKOMNE

Der er gode parkeringsmuligheder og fin beliggenhed i forhold til offentlig transport

AKUT TELEFONNUMMER:

oplyses på telefonsvareren udenfor telefontiden. Akut-telefonen bruges til kun til akutte tilstande og til afbud. Det er en tryghed altid at kunne få direkte kontakt med lægen, men når du ringer på den akutte telefonlinje, skal du dog tænke på, at dette afbryder konsultationen for en anden patient.

I hverdage efter kl. 16.00 og i weekender og på søgne- og helligdage henvises til 1813

Hvornår er det akut ? 
Ved pludselig, svær nyopstået sygdom; det kan eksempelvis være brystsmerter, åndenød, pludselig nedsat syn eller pludselig blindhed eller forvirring, bevidsthedsforstyrrelse, blødning eller stærke mavesmerter.

Det kan også være pludselig forværring af erkendt sygdom, som ex. rygsmerter, migræne, hovedpine.

Er du angst, meget urolig og/eller bange, ex. for at fejle noget alvorligt som kræft, kan du også altid få en tid til konsultation samme dag, angst,

Ved akut sygdom eller angst kan du få tid samme dag. Skriv en e-besked til os med dit telefonnummer, vi svarer dig akut/hurtigt og giver dig tid samme dag.

SKRIVE BESKED: Ved AKUT sygdom eller hvis du er BANGE, kan du som udgangspunkt altid få en tid samme dag, du kontakter klinikken, se venligst “Praktisk information”. I disse tilfælde kontakt helst klinikken ved at skrive en besked, så springer du telefonkøen over. Skriv ALTID DIT TELEFONNUMMER i beskeden til os. Vi svarer akut på akutte henvendelser.

RECEPTFORNYELSER: Receptfornyelser skal ikke foretages ved mail, men foretages i medicinmodulet. Hvis din medicin ikke er synlig for dig dér, kan du ringe til os, så kan vi gøre dem synlige for dig, så du fremover kan bestille din vanlige medicin den vej. 

Du kan forny recepter på vanlig medicin, d.v.s. medicin, der tages fast. Dette gælder dog ikke vanedannende medicin som sove-, indslumrings-, beroligende eller angstdæmpende medicin og smertestillende medicin med lidt eller mere morfin i, – ved fornyelse af recept på disse medikamenter er det nødvendigt med personligt fremmøde efter gældende regler fra Sundhedsstyrelsen.

TIDSBESTILLING: Du kan ikke bestille tid til boldprøver uden at have aftalt det med os eller at blodprøverne foregår i forbindelse med regelmæssig opfølgning på kroniske sygdomme, som diabetes, stofskifteliderlidelser, forhøjet blodtryk, KOL osv.. Snak med lægen eller sygeplejesken om relevante intervaller mellem boldprøve kontrollerne. 

Lav receptfornyelse, skriv og book ALTID i pågældende persons cpr-nr, så der ikke bliver misforståelser, og sådan at alt er korrekt i journalerne.

OPRETTELSE SOM BRUGER: Klik på menupunktet “Selvbetjening” i menuen, så kan du oprette dig som patient, booke tider, lave receptfornyelser og skrive beskeder til os, og vi kan skrive beskeder til dig.

Første gang skal du oprette dig som bruger med CPR-nr. og et password på min. 6 tegn.

Husk at oprette hver enkelt person i en husstand for sig under dennes eget CPR-nr. og eget password og ved al henvendelse at bruge den enkeltes CPR-nr. og password, da al besked-korrespondance, tidsbestilling og receptfornyelse går lige ind i den enkeltes journal.

____________________________________________________________________________________________________________________

I GODE HÆNDER OG GOD TID TIL PATIENTERNE

Der er intet, der er for pinligt eller for småt, derfor fortæl os, hvad det er, så skal vi hjælpe dig på bedst mulige måde.

ALTID GOD OG RAR ATMOSFÆRE I ROLIGE OMGIVELSER
Vi tilstræber altid at gøre vores bedste med en god stemning i klinikken, hvor vi byder dig velkommen med et smil, så du føler at her er rart.

Har du ros eller ris til os, sig det endelig, så vi kan blive endnu bedre, og tingene forløber glat. Vi vil så gerne undgå unødige misforståelser.

Har du gode ideer til os, vil vi rigtig gerne høre om dem.

MEGET HØJ FAGLIGHED OG FLEXIBILITET
Det er vores mål at yde lægefaglig behandling og rådgivning af højeste kvalitet. Samtidig lægger vi meget vægt på tillid, respekt og samarbejde med dig som patient i klinikken og i centrum. I fællesskab sammen med dig, tilstræber vi at tilrettelægge din behandling på den bedste og mest hensigtsmæssige måde.

Vi er stolte af vores arbejde, vi er glade for vores måde at være på, et arbejde, som udover det ren behandlings mæssige også indbefatter, vi er meget opmærksom på, om der er særlige hensyn, ex. hvis du ikke bryder dig om at sidde i venteværelset med andre patienter omkring dig, det kan være en udfordring for ex. en patient med psykisk lidelse.

Er der en dårlig patient, der har det meget skidt eller et barn, som græder utrøsteligt i venteværelset, så kommer disse patienter ind før de andre. Vi håber meget for din forståelse, og i øvrigt er det måske dig en dag, som har et akut behov for at blive tilset før end de andre patienter, selvom de andre har tid før dig. Hvor det er muligt, prøver vi selvfølgelig at få det hele til at gå op i en højere enhed, sådan at vi naturligvis lige har spurgt de øvrige patienter i venteværelset om deres tidsplan.

I øvrigt har vi lang elastik, så det håber vi, du også har.

KLINIKKEN MODTAGER KUN KONTANT BETALING ELLER MOBILEPAY
Kontanter skal medbringes ved kørekortsattester, sygemeldinger, frihåndsattester, varighedserklæringer og mulighedserklæringer samt øvrige private attester som kan være medicinpas eller andet.

Der kan betales med Mobilepay eller kontant betaling.

____________________________________________________________________________________________________________________

Gode råd inden du kommer ind til lægen

Vi er et travlt lægehus, og vi vil gerne yde en god og omsorgsfuld service til alle vores patienter. Vi henstiller derfor til, at I hjælper os med at overholde følgende:

  • Akutte tider samme dag er forbeholdt akut opstået sygdom og tilstande, som ikke kan vente til kommende dage. Det er en konsultation af kort varighed, og lægen har ikke mulighed for at vurdere andre ikke hastende problemstillinger.
  • Vi beder dig om at være omhyggelig med at møde til tiden. Kom gerne 5 minutter inden, så du kan nå at få overtøjet af, og tiden inde hos lægen eller sygeplejersken kan blive brugt bedst muligt.
  • Sådan fungerer klinikken
    Medbring altid dit sygesikringskort, når du skal til læge. Du vil så blive ankomstregistreret. Vi efterstræber i høj grad at overholde tiderne, og forventer at dette gælder begge veje. Ved for sent fremmøde kan vi være nødsaget til at give dig en tid en anden dag.
  • Hvis du ved, at du skal aflevere urinprøve, bedes du møde ca. 10 min før, så prøven er klar, inden du kommer ind til lægen eller sygeplejersken.
  • Hvis du på forhånd ved, at der er flere problemstillinger som du gerne vil diskutere med lægen, er det vigtig at gøre opmærksom på dette tidligt i konsultationen, så I sammen kan prioritere tiden. Det kan være, at det bliver nødvendigt at bestille flere tider.

Du kan læse flere gode råd under menupunktet ( i venstre kolonne) “Patientvejledninger”-Gode råd inden du kommer ind til lægen.

PERSONALE:

Praktiserende Læge Hanne Elisabeth Lunau, der bestilles tider til Hanne under tidsbestillingen.

Sygeplejerske Kirstine Rye Rasmussen, der bestilles tider til Kirstine under tidsbestillingen.

Social- og sundhedsassistent Stephanie Grand, der bestilles tider til Stephanie under tidsbestillingen.

I VENTEVÆRELSET er der fri adgang til saftevand, vand, kaffe, the, flødepulver, mælk, sukker og Mariekiks. Og div. blade at læse i. Der er også stille musik.

HANDICAPFORHOLD

Der er ca. 10 trappetrin op til klinikken.