HER KAN DU FINDE INFORMATION OMKRING TELEFONTID, KONSULTATIONSTIDER, VENTETID OG VIGTIGE TELEFONNUMRE

Akut sygdom eller bange eller angst
Du kan som udgangspunkt altid få en akut tid samme dag på en hverdag, hvis du er AKUT SYG eller BANGE eller ANGST.

SKRIV BESKED med dit tlf nummer
Du kan skrive til læge Hanne Elisabeth Lunau eller sygeplejerske Kirstine Rye Rasmussen

Vi læser beskeder ca. hver ½-1 time. Skriv, hvis du eksempelvis har ondt i halsen eller tror, du har en lungebetændelse, om du ikke kan blive set af læge/sygeplejeske samme dag. Så skriver enten læge eller sygeplejerske tilbage til dig snarest muligt og prøver at give dig en hurtig tid, d.v.s. en tid samme dag. Skriv ALTID dit TELEFONNUMMER i beskeden til os, da der kan være en vis forsinkelse i systemet !!

Ved akut sygdom/akut behov for lægehjælp udenfor normal arbejdstid, d.v.s. fra kl. 16.00-08.00 på hverdage og i weekend eller på søgneoghelligdage kontaktes

1813, som erstatter Lægevagten.

På www.laegevagten.dk kan du læse om fornuftig brug af Lægevagten.

GIFTLINIEN: Tlf. 82121212. Forgiftningslinien er åben for alle, som kan ringe direkte og få information, rådgivning og hjælp.

 

Ventetid
Vi bestræber os meget på, at der ikke bliver ventetid, det kan ikke altid undgås. Ventetiden vil dog oftest ikke være mere end 15 minutter.

Hvis du sidder i venteværelset og synes, du har ventet for længe eller alt for længe, så gå hen til sygeplejersken eller lægen og få bekræftet, at vi har registreret din ankomst.

Din ankomst vil blive registreret, når du har scannet dit gule sygesikringskort/sundhedskortet fysisk/i app`en med stregkoden nederst i receptionen ude hos sygeplejersken og scanneren har lyst grønt. Vi kan så se, at du er kommet, du kan derefter tage plads i venteværelset uden at kontakte klinikkens personale.

Hvis du ikke har en tid, skal du stadig scanne dit gule sygesikringskort/sundhedskortet fysisk/i app, så vi kan vejlede dig hurtigst muligt.

I venteværelset er der fri adgang til saftevand, vand, kaffe, the, flødepulver, sukker, kakao og Mariekiks. Sig endelig til, hvis noget mangler.

Der er musik og div. blade og magasiner at læse i.

Konsultation
Alle konsultationer foregår efter aftale. Prioriter konsultationer hos sygeplejersken ligeså højt som hos lægen/lægerne. Alle konsultationer hos sygeplejersken foregår under tæt lægelig supervision, så du altid er i de bedste hænder. Alle konsultationer er efter aftale.
Som udgangspunkt afsættes 15 minutter til en almindelig konsultation og det er tiden som afgør, om der er tid til flere problemstillinger.

Lægebesøg 
Alle prakiserende læger kører nødvendige sygebesøg, men mange vurderinger, undersøgelser og behandlinger foretages bedst i lægehuset. Langt de fleste patienter kan transporteres til lægehuset. 

Henvisninger
Henvisninger til speciallæge, sygehus, fysioterapeut, psykolog, psykiatri, privathospital foretages i forbindelse med en konsultation, hvor der indhentes oplysninger om sygehistorie, symptomer og foretages en objektiv undersøgelse. 

Telefontid
Se forsiden

Udenfor telefontid og kun ved akut sygdom eller akut behov for lægehjælp, når bange eller angst samt ved afbud til konsultation kan vi træffes på tlf 45 87 16 02, hvor der henvises til vores akut telefon.

Undgå om muligt gerne vores pause mellem kl. 12.00-12.30.

 

Telefon til klinikken
Klinikkens telefon: 45 87 16 02

Akut telefon: Oplyses på telefonsvareren udenfor telefontiderne, kun ved AKUT SYGDOM/AKUT BEHOV FOR LÆGEHJÆLP, når BANGE eller ANGST og ved AFBUD til konsultation.

 

Telefonsvarer
Hvis vi ikke har mulighed for at tage telefonen eller er fraværende, vil tydelig information fremgå af telefonsvareren. Der er desværre ikke mulighed for at indtale beskeder på telefonsvareren.